طرح کلوپ "پرواز شبانه"
دانشجویان گروه معماری دانشگاه ازاد اسلامی واحد الیگودرز
این وبلاگ با کمک اساتید محترم (مهندس سید علی صالحی و مهندس مهدی وجدیان) و جناب آقای دکتر قیصری در تاریخ 27/7/92 افتتاح شد.
درباره وبلاگ


به سلامتی تمام دانشجویان معماری دم همتون گرم
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 17 مهر 1393برچسب:, :: 11:46 :: نويسنده : جاوید شامنصوری
NIGHT FLIGHT یا کلوپ "پرواز شبانه" یک باشگاه موسیقی زنده در شهر سوفیا بلغارستان است که هزار متر مربع مساحت دارد.
طرح کلوپ "پرواز شبانه"
اختصاصی معماری نیوز: طراحی آن از نامش الهام گرفته است. مفهوم قدم زدن و پرواز در نیمه شب زیر آسمان پر ستاره، اکنون از نو خلق شده است. سکوی نمایش به منظور دستیابی به تماس 360 درجه با مخاطب در مرکز فضا واقع گشته، صندلی ها در سه ردیف به اضافه یک بالکن مرتب شده اند و یک اطاق کوچک مخصوص برای ردیف VIP که مشرف به سالن اصلی است نیز ایجاد شده است.

برای متحد نمودن عملکرد با زیبایی، منظره شب با استفاده از اثر نافذ عایق صوتی تنظیم گشته که عمق بیشتری را به در و دیوار و جذب همه بازتاب های نور میدهد. تلألؤ ستارگان توسط یک شبکه درخشان نشان داده میشود که شامل یک سطح کروی که موجب گسترش چشم انداز مرکزی است، میگردد. از بازتاب های آینه برای تکثیر و اصلاح تناسبات فضایی استفاده شده است.


به گزارش معماری نیوز، جاه طلبی اصلی طراح (که در آن موفق بوده) استفاده از پیشنهادات دستکاری در گزاره های طرح به منظور بیرون کشیدن یک اثر دقیقا فرموله شده ی داستان افسانه ای/ محیط افسانه ای؛ پیچیدگی ادراک/فهم بوده است. وی با تاکید بر جزئیات، غنی سازی آن، از ایده طرح پیروی نموده تا به عمق بیشتری که منجر به تجربه های چند لایه گردد نائل آید. بیش از آن، بخش مهمی از کار طراح ایجاد یک هویت منحصر به فرد، و یک لیبل مجزا بوده است.





 

موضوعات
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 471
بازدید کل : 102762
تعداد مطالب : 165
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1